Odborná stáž automechaniků ve Španělsku 2014 (aktualizováno)

ISŠ SlavkovAktuálně

Ve dnech 16. 3. až 13. 4. 2014 jsem se s dalšími pěti spolužáky zúčastnil měsíční pracovní stáže ve Španělsku. Zajištěna byla doprava, bydlení a jídlo.

Letecky jsme byli dopraveni na letiště do Malagy ve Španělsku, kde si nás vyzvedl řidič, který nás dovezl do města Martos. Tam na nás čekala naše anglicky mluvící delegátka Francesca. Okamžitě po příjezdu jsme dostali pití a bylo nám ukázáno, kde budeme bydlet a kam budeme chodit na jídlo. Po ubytování  jsme měli asi hodinu volna, po které následovala večeře.
 Bydleli jsme v domě, kde jsme měli k dispozici tři koupelny. Obden k nám chodil uklízet starší pán. Dále jsme měli k dispozici pračku, ledničku a malou kuchyňku s elektrickým vařičem. Pokoje byly vybaveny elektrickým topením, klimatizací, dvěma skříněmi a postelemi. Z pokoje byl výhled na zvonici, která zvonila každé půl hodiny.
 Celý druhý den jsme měli volno na aklimatizaci. Třetí den pro nás byla připravena prohlídka města a okolí. Večer jsme byli rozděleni do čtyř firem, ve kterých jsme následující měsíc pracovali.
Každý den v týdnu se ráno od osmi hodin podávala snídaně, kdy si každý vybral, na co měl chuť. Následně jsme byli rozvezeni do firem, kde jsme pracovali asi do jedné hodiny odpolední. Od 14:00 h. byl čas vyhrazený obědu, který byl, až na pár výjimek, velmi chutný.  Zbylou část odpoledne jsme měli osobní volno až do večeře, která začínala v 19:00 h. O víkendu byla snídaně posunuta o dvě hodiny později.
 Ve firmách jsme se učili brousit řetězy, měnit lišty, filtry, svíčky. Někteří z nás opravovali auta, na kterých nejčastěji prováděli celkovou kontrolu stavu aut. Komunikace ve firmách probíhala nejčastěji pomocí internetu. Zaměstnanci firem byli velmi vstřícní a ochotní nám vše vysvětlit. Naše komunikační schopnosti nás mnohdy i pobavily.
 O víkendech jsme podnikali různé poznávací cesty po okolních městech, jako například do Granady, Jean, Cordoby, atd. Ve Španělsku nás velmi zaujala polední siesta, která trvala od 14:00 do 17:00 a během této doby byla zavřená většina malých obchodů. Zvláštní byly také uličky ve městech, které byly široké asi 2,5 metrů.
 Tato stáž se nám velice líbila a vřele ji doporučujeme i dalším žáků naší školy, kteří se zde osamostatní, zlepší své komunikační dovednosti, poznají nové lidi, jejich kultury a především získají nové zkušenosti.

P. Goliáš, žák oboru automechanik

V období 16. 3.-13. 4. jsme se zúčastnili (automechanici T. Holub, M. Švábenský, F. Dušátko, J. Havlíček, M. Lexa) odborné stáže projektu Leonardo da Vinci ve Španělsku. Ubytováni jsme byli ve městě Martos v provincii Jaen v Andalusii. Pracovali jsme ve městech: Martos (T.Holub, P.Goliáš), Torredonjimeno (F.Dušátko), Torredelcampo (M.Lexa), Jaen (J.Havlíček, M.Švábenský)
Tato stáž byla pro nás všechny velkým přínosem jak po stránce praktické, tak i kulturní a jazykové. Za dobu, kterou jsme ve Španělsku strávili, jsme ve volných chvílích navštívili města, Martos, Cordoba, Granada, Jaen, Malaga, Almeria, Guadix a viděli mnoho památek v těchto městech. Dále jsme si mimo jiné rozšířili jazykové znalosti, především anglického jazyka. Tato stáž byla pro nás všechny velkým přínosem. Děkujeme, že jsme se jí mohli zúčastnit, bylo nám ctí.